دانشجوی دوره هفتم مدیریت راهبردی فرهنگی داعا و مدرس دانشگاههای افسری آجا
چکیده
هدف این مقاله شناسایی بایستهها و شایستگیهایی است که جوانان (بر اساس خطابات بیانیهی گام دوم انقلاب اسلامی) بهعنوان حکمرانان نظام علمی آیندهی کشور بایستی به آنها توجه نمایند. مسالهی تحقیق نیز در قالب این سوال صورتبندی شده که جوانان در نظام جمهوری اسلامی چه شایستگیهای بایستی داشته باشند تا بتوانند عهدهدار حکمرانی متعالی علمی شده و در شهر علم، شهریاری نمایند؟ در این راستا با روش تحلیل محتوا، اسناد بالادستی نهاد علم در نظام جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و کدهایی که بر این شایستگیها دلالت داشتند استخراج و بر اساس همگونی مفهومی، در سه رکن اعتقادی، سیاسی و هنجاری دستهبندی شدند.
مزینانی, مهدی. (1399). شهریاری در شهر علم: بایسته ها و شایستگی های جوانان تراز حکمرانی متعالی اسلامی در ساحت علم. فصلنامه تخصصی حکمرانی متعالی, 1(3), 196-218.
MLA
مهدی مزینانی. "شهریاری در شهر علم: بایسته ها و شایستگی های جوانان تراز حکمرانی متعالی اسلامی در ساحت علم", فصلنامه تخصصی حکمرانی متعالی, 1, 3, 1399, 196-218.
HARVARD
مزینانی, مهدی. (1399). 'شهریاری در شهر علم: بایسته ها و شایستگی های جوانان تراز حکمرانی متعالی اسلامی در ساحت علم', فصلنامه تخصصی حکمرانی متعالی, 1(3), pp. 196-218.
VANCOUVER
مزینانی, مهدی. شهریاری در شهر علم: بایسته ها و شایستگی های جوانان تراز حکمرانی متعالی اسلامی در ساحت علم. فصلنامه تخصصی حکمرانی متعالی, 1399; 1(3): 196-218.