اعرافی، علیرضا و موسوی، سید نصرالله (۱۳۹۱). تعریف تربیت و تطبیق آن بر حرکت فلسفی، تربیت اسلامی، ۱۴(۷): ۷–۲۸.
باقری، خسرو و دیگران (۱۳۸۹الف). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
باقری، خسرو (۱۳۹۵). درآمدی بر فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
بناری، علیحسین (۱۳۸۵). در تکاپوی ارائه مفهومی نو از تربیت اسلامی با تأکید بر آیات و روایات، فصلنامه تربیت اسلامی، ۳(۲): ۷–۴۰.
حجازی، حسین (۱۳۹۱). نحو کاربردی، تهران: سمت.
دینانی، غلامحسین ابراهیمی. (۱۳۹۴). فلسفه مفرد و مقارن، تهران: نشر هرمس.
رشیدی، حسن (۱۳۹۸). تحلیل صرفی و نحوی زبان فارسی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
صدر، محمد (۱۴۰۲). طرح کلام فلسفی بر مبنای فلسفه اضافی، قم: نشر معارف.
صفوی، کوروش (۱۳۹۲). ساخت زبان فارسی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
عالی، محمدباقر؛ غضنفری، محمد؛ پورصادق، ناهید و پورعزت، علیاصغر (۱۴۰۳). تعریف حکمرانی (فراترکیب چیستی حکمرانی)، فصلنامه علمی حکمرانی متعالی، ۵(۲): ۶۳–۸۹.
فولادی، علیرضا (۱۳۹۸). حکمرانی تربیتی در اسلام: مبانی و اصول، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
کومبز، جان و دنیلز، ریچارد (۱۳۸۷). پژوهش فلسفی، تحلیل مفهومی، ترجمه خسرو باقری، تهران: چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
مصباح یزدی، محمدتقی (۱۳۸۶). فلسفه تربیت، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
میرزارضایی، حسن؛ حسینی، سیدحسین و احمدی، محمد (۱۴۰۳). فرایند و ساختار حکمرانی تربیتی مبتنی بر تفاسیر اجتماعی معاصر قرآن، فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی، ۶(۲): ۲۵–۴۸.
نقیبزاده، علی (۱۳۹۶). مقدمهای بر فلسفههای مضاف اسلامی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
وجدانی، فرشته (۱۳۹۳). جایگاه و حدود تعاریف تحلیلی و هنجاری تربیت و تأملی در برخی از تعاریف موجود، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، ۲۲(۲۲): ۱۱۵–۱۴۴.
Refrence
Al-Attas, Syed Muhammad Naquib. (1980). The concept of education in Islam: A framework for an Islamic philosophy of education. Kuala Lumpur: Muslim Youth Movement of Malaysia.
Alavi, Ali, & Alhashemi, Maryam. (2016). A theory of Islamic education for primary and secondary levels: Implications for curriculum development (Doctoral dissertation). British University in Dubai.
Bagheri, Khorshid, & Khosravi, Zahra. (2012). The Islamic concept of education reconsidered. The American Journal of Islamic Social Sciences, 29(4), 1–20.
Biesta, Gert. (2010). Good education in an age of measurement: Ethics, politics, democracy. Routledge.
Brezinka, Wolfgang. (1994). Basic concepts of educational science: Analysis, critique, proposals (Translated by J. S. Brice). University Press of America.
Coulson, Seana, & Fauconnier, Gilles. (2020). Advances in conceptual blending theory: Applications in social sciences. Cambridge University Press.
Curren, Randall. (2017). Philosophy of education: An introduction for educators. Bloomsbury Academic.
Fauconnier, Gilles, & Turner, Mark. (2002). The way we think: Conceptual blending and the mind’s hidden complexities. Basic Books.
Furlong, John, & Lawn, Martin. (2010). Disciplines of education: Their role in the future of education research. Routledge.
Ghomeshi, Jila. (2003). Plural marking, indefiniteness, and the noun phrase. Studia Linguistica, 57(2), 47–74.
Gonzalez-Martinez, Jorge, Lopez, Ana, & Ruiz, Pablo. (2023). Conceptual integration networks in interdisciplinary research. Journal of Cognitive Science, 24(3), 145–162.
Graddy, Kathryn, Hristova, Silvia, & Kimmel, Amy J. (2021). Conceptual integration in interdisciplinary science: A cognitive approach. Journal of Interdisciplinary Studies, 34(2), 45–62.
Hirst, Paul H., & Peters, Richard S. (1998). Philosophy of education: Major themes in the analytic tradition (Vol. 1). Routledge.
Karimi, Sima. (2005). A minimalist approach to scrambling: Evidence from Persian. Berlin: Mouton de Gruyter.
Kooiman, Jan. (2003). Governing as governance. Sage.
Lakoff, George, & Johnson, Mark. (2003). Metaphors we live by (2nd ed.). University of Chicago Press.
Pereira, Francisco, Cardoso, Ana, & Martins, Pedro. (2021). Computational models of conceptual blending: A modern approach.
Artificial Intelligence Review, 54(5), 3456–3478.
https://doi.org/10.xxxx/air.2021.54.5.3456
Peters, B. Guy. (2015). Advanced introduction to public policy. Edward Elgar.
Peters, Richard S. (2010). The concept of education. Routledge. (Original work published 1967)
Rizvi, Fazal, & Lingard, Bob. (2010). Globalizing education policy. Routledge.
Rorty, Richard. (1999). Consequences of pragmatism: Essays. University of Minnesota Press.
Ryding, Karin C. (2005). A reference grammar of modern standard Arabic. Cambridge University Press.
Scott, David, & Morrison, Michael. (2006). Key ideas in educational research. Continuum.
Swanson, Richard A., & Chermack, Thomas J. (2013). Theory building in applied disciplines. Berrett-Koehler Publishers.
Tabatabaei, Mohammad Hossein. (2008). Principles of philosophy and the method of realism (Edited by H. Khosroshahi). Qom: Bustan Institute.