2
استادیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس
3
پژوهشگر
چکیده
با تکامل سریع کاربردها و شیوههای فناوری اطلاعات در سازمان، حکمرانی فناوری اطلاعات برای موفقیت یک سازمان ضروری است تا زمینه دستیابی به چابکی و یادگیری سازمانی را فراهم کند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر فرایندهای حکمرانی فناوری اطلاعات بر ارتقای چابکی و یادگیری سازمانی تدوین شده است. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوه گرداوری دادهها توصیفی و از نظر نوع پیمایشی- تحلیلی میباشد. جامعه آماری کارکنان معاونتهای شهرداری منطقه 7 شهر تهران مشتمل بر 836 نفر میباشد که حجم نمونه با فرمول کوکران برابر با 263 نفر مشخص گردید. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمون فریدمن و مدلسازی معادلات ساختاری از نرمافزار AMOS26 استفادهشده است. نتایج نشان داد که متغیرهای حکمرانی فناوری اطلاعات، چابکی سازمانی و یادگیری سازمانی دارای سطح متوسط(تاحدودی موافق) است. همچنین نتایج در بخش استنباطی بیانگر این است که تأثیر استراتژیهای حکمرانی فناوری اطلاعات اثربخش بر ارتقای چابکی سازمانی و ارتقای یادگیری سازمانی مستقیم و معنادار است.
سلیمانی, منصور , آسایش, فرزاد و آهنگری, نوید . (1402). تأثیر فرایندهای حکمرانی فناوری اطلاعات بر ارتقای چابکی و یادگیری سازمانی (مورد پژوهش: شهرداری منطقه 7 تهران). فصلنامه علمی حکمرانی متعالی, 3(4), 99-122.
MLA
سلیمانی, منصور , , آسایش, فرزاد , و آهنگری, نوید . "تأثیر فرایندهای حکمرانی فناوری اطلاعات بر ارتقای چابکی و یادگیری سازمانی (مورد پژوهش: شهرداری منطقه 7 تهران)", فصلنامه علمی حکمرانی متعالی, 3, 4, 1402, 99-122.
HARVARD
سلیمانی, منصور, آسایش, فرزاد, آهنگری, نوید. (1402). 'تأثیر فرایندهای حکمرانی فناوری اطلاعات بر ارتقای چابکی و یادگیری سازمانی (مورد پژوهش: شهرداری منطقه 7 تهران)', فصلنامه علمی حکمرانی متعالی, 3(4), pp. 99-122.
CHICAGO
منصور سلیمانی , فرزاد آسایش و نوید آهنگری, "تأثیر فرایندهای حکمرانی فناوری اطلاعات بر ارتقای چابکی و یادگیری سازمانی (مورد پژوهش: شهرداری منطقه 7 تهران)," فصلنامه علمی حکمرانی متعالی, 3 4 (1402): 99-122,
VANCOUVER
سلیمانی, منصور, آسایش, فرزاد, آهنگری, نوید. تأثیر فرایندهای حکمرانی فناوری اطلاعات بر ارتقای چابکی و یادگیری سازمانی (مورد پژوهش: شهرداری منطقه 7 تهران). فصلنامه علمی حکمرانی متعالی, 1402; 3(4): 99-122.